Influencer Nedir ? - Betelgeuse Bilişim

Influencer Ne Demek ?

İnfluencer ne demek açıklamadan önce kelimenin Türkçe karşılığını öğrenelim. İngilizce bir kelime olan İnfluencer, Türkçede “etkileyen kişi” anlamına geliyor. Sosyal medyada yüksek ve istikrarlı bir takipçi kitlesine sahip olan ve paylaşımları ile binlerce kişiye ulaşıp herhangi bir ürün veya hizmeti tanıtan kişiye influencer denir. İnfluencer olan kişi, belirli bir alanda uzmanlaşmıştır ve iyi bir ikna kabiliyetine sahiptir. İnfluencerları özel kılan şey, içerik oluşturma konusundaki becerileridir. Büyük bir etki gücüne sahip olan bu kişiler, bir markayı gerçekten en iyi şekilde gösteren yaratıcı görseller, başlıklar, videolar ve bloglar sağlayabilirler. Türleri nelerdir? İnfluencer ne demek öğrendiğimize göre türlerine bakalım. Influencerların pazarlamada uzun bir geçmişi vardır. Başlangıçta şirketler, ürünlerini televizyon ve radyo reklamları aracılığıyla satabilmek için sadece ünlüleri ve sporcuları kullanıyorlardı. Ancak sosyal medyanın yükselişi, diğer yöntemleri daha popüler hale getirdi. Günümüzde influencerlar aşağıdaki kategorilere giriyor. Çok büyük kitlelere hitap eden ünlü influencerlar, aynı zamanda mega influencerlar olarak da bilinir. Cristiano Ronaldo ve Kim Kardashian ünlü influencerlara verilebilecek en iyi örneklerdir. Bu influencerların 1 milyondan fazla takipçisi vardır ve tek bir paylaşım için 250.000 dolar gibi büyük bir ödeme alabilirler. Uluslararası şöhrete sahip olmayan ünlüler, makro influencerlar kategorisine girer. Bu kişilerin 100 bin ile 1 milyon arasında bir takipçi kitlesi vardır. Mikro influencerların ise sosyal medya hesaplarında 3.000 ila 100.000 takipçisi vardır.