Sosyal Medya ve Kurumsallık Nedir ?

Sosyal Medya ve Kurumsallık Nedir ?

Sosyal Medya ve Kurumsallık. Kurumsal bir firma sosyal medyada nasıl olmalı? Neşeli mi? Ciddi mi? Gündeme ayak uydurmalı mı? bunları tartışacağız. Öncelikle bir firma sosyal medyayı tamamen kullanmalı, bir iki web alanını değil. Her yönüyle sosyal medyayı kullanmalı iyi bir ekibe sahip olmalı. Twitter’dan tutun Linkedin‘e Facebook‘tan Youtube kadar her yerde aktif ve istikrarlı olmalı. Güncellik Kurumsal bir firma kesinlikle sosyal medyayı takip etmeli ama günceli takip etmeli. Neşeli, sevecen paylaşımlarla gündemi takip etmeli, tabi ki burada yapacağı içerik işi ile özdeş olmalı. Örneğin bir çikolata firması ya da bir web firması ise gündemde bulunan içerikleri kendisine göre entegre etmeli. Acıyı, sevinci, haberleri, günleri ve virali takip etmeli. Paylaşım içerikleri sürekli istikrarlı olmalı. Haftada 2 içerik ile değil günde 1 içerikle sürekliliği sağlamalı… İçerik Şablonu Kurumsal yapıda bir firmanız varsa her içeriği paylaşamazsınız. Size özel yaratıcı bir tasarıma sahip olmanız, renklerinizi kullanmanız ve göz aşinalığı oluşturmanız gerekir. İçerik şablonunu 1 kere oluşturmalı ve 2 minimum senede bir değişikliğe gitmelisiniz. Oluşturduğunuz içerikleri seriler haline getirerek farklı seriler oluşturabilirsiniz. Bu seriler ile insanları beklentiye sokarak kendinize bağlayabilirsiniz. İçerikleri mizah köşesi, günlük ya da farklı içerikler olarak ayırabilirsiniz. Pareto Sosyal medyada Pareto yöntemini uygulamaktan kaçmamalısınız, içeriklerinizin tamamı ne şirketin yapısı dışında ne de içinde olmalı. Tam bir denge içerisinde gitmeli, bu yüzden Pareto yöntemi denenmiş ve analizler sonucu başarılı olmuş bir yöntem. Pareto yöntemi hakkında detaylı bilgiyi pareto nedir? ‘e tıklayarak alabilirsiniz. Firma – Markalar Firmanızı sadece bir firma olarak bırakmayın, altına birçok marka açın ve bunları sosyal medya üzerinde geliştirin. Bu markalar firma yapısı içerisinde büyüyen markalar da olabilir, tek başına bir marka da olabilir. Marka içinde markalar da oluşturabilirsiniz, bu süreci iyi yönetmek ve emin adımlar atmak gerekir. Bir örnek ile durumu daha iyi özetleyecek olur isek; firmamızın ismi PHJava olsun. PHJava adında bir sayfa yapınız varsa bir de, PHJava Sosyal, PHJava Ofis, PHJava Medya gibi alt markalar oluşturabilir ya da JHPa gibi yeni bir alt marka oluşturabilirsiniz. Bu alt markalara da alt marka oluşturmaktan kaçınmayız, ne kadar çok yeriniz olursa o kadar çok potansiyel müşteriniz olur. Basit bir örnek vermem gerekirse bir sokakta 10 dükkan varsa 1 büyük dükkan olması yerine 2 küçük dükkan olması daha mantıklıdır. İnsanların size gelme yüzdesi 10/1’den 10/2 olması daha mantıklıdır. Bu yüzden sosyal medya caddesinde ne kadar çok dükkan sahibi olur ve iyi işletirseniz o kadar potansiyel müşteriniz artar. İpuçları Her sektörün bir erbabı olduğu gibi sosyal medyanın uzmanları ile çalışmak bir artıdır her zaman. Siz de firmanız için internette çeşitli kaynaklardan bulabileceğiniz ufak ipuçları ile daha fazla kitleye hitap edebilirsiniz. Hashtag kullanımı, filtreler, etiketler ve paylaşım aralıkları gibi ipuçları ile daha aktif bir kurumsal yapıya kavuşabilirsiniz. İstikrar Sosyal medyanın en büyük kuralıdır, istikrarlı olamazsanız başarıyı elde edemezsiniz. Günlük hayatta olduğu gibi istikrarsız hiçbir işte başarılı olamadığınız gibi sosyal medyada da istikrarsız, bir başarıya kavuşmak imkansızdır. Haftada 1 içerik değil, günde 1 içerik ile istikrarı yakalarsanız başarı kaçınılmaz bir hale dönüşür. Her gün fazla paylaşım yaparak kitleyi yormak ve bıktırmak yerine günde 1 paylaşım ile rahatlatıp akılda kalmayı tercih etmelisiniz.