Sosyal Medya Tasarımları Nasıl Olmalı ?
Çok sayıda kullanıcının yer aldığı Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin ve Pinterest gibi sosyal medya platformları birbirinden farklıdır ve içerikleri bu farklılığa uygun olarak üretilmelidir. Hangi sosyal medya mecrasında paylaşım yapılacaksa o platformun ölçülerine ve konseptine uygun post tasarımı yapılmalıdır. Örnekle açıklamak gerekirse; Facebook gönderileri kare boyuttayken Instagram stories dikey boyutta çalışılmalıdır. Ölçünün yanı sıra tasarımı belirleyen kriterlerden biri de sosyal medya platformunun kullanım amacı ve konseptidir. Örneğin; Linkedin kurumsal ve iş odaklı içerik akışının olduğu bir sosyal medya mecrası olduğu için kurumsal bir tasarım dili kullanabilirsiniz. Unutmayın; her sosyal medya mecrasının yansıttığı ruh farklıdır.