Sosyal Medya ve SEO İlişkisi Nedir ? - Betelgeuse Bilişim

Sosyal Medya ve SEO İlişkisi Nedir ?

Büyük bir sistem kuruyor ve bir heyecanla web sitenizi açıyorsunuz. Tasarım, içerik, SEO her çalışmayı gerçekleştiriyorsunuz. Çalışmalarınızın çabuk duyurulması ve kalabalık kitlelere ulaşabilmek için sosyal medya hesabınızı da açıyorsunuz. Ancak bir şeyler ters gidiyor veya sosyal medyada nasıl bir strateji izleyeceğimi bilmiyorum diyenler için sizlere bazı bilgilerimi aktaracağım. Sayfa Yapısı Nasıl Oluşturulmalı? Öncelikle web sitenizde sosyal medya hesaplarınızın linkli bağlantısı olan ikonları yerleştirmelisiniz. Sonra, siteniz veya firmanız neyse artık, onunla ilgili web sitenizde logo yer almalı, yoksa logo belirlemelisiniz ki web siteniz de olduğuna göre yüksek ihtimalle logonuz da vardır. Logonuz varsa sosyal medya hesabınızın profil fotoğrafına yerleştirmelisiniz. Profil fotoğrafının logodan oluşması kurumsallık ve imaj açısından çok önemli bir yere sahiptir. Kapak fotoğrafınızı da güzel bir tasarımla ve üzerine güzel bir sloganla süsleyebilir ya da firmanızın, internet siteniz hakkında bilgi verici önemli kısa birkaç yazı olan görsel koyabilirsiniz. Profilinizdeki tüm istenilen bilgileri eksiksiz doldurmanız da çok önem arz etmektedir. Özellikle internet siteniz, telefon numaranız, adresiniz gibi (Bu iş yeri sayfaları için). Görsel ve İçerik Nasıl Hazırlanmalı? Paylaşımalar görsel eşliğinde olmalıdır. Görselde kısa ve öz bir şekilde istenilen mesaj verilmeli, ayrıntılı anlatım içerikte yazılmalıdır. Paylaşımın stratejisine göre eğlenceli veya dikkat uyandırıcı içerik yazılmalıdır. Çünkü eğlenceli veya dikkat çekici içerikler daha çok etkileşim almaktadır. Ayrıca görsel ve içerikte aynı şeylerin yazılmamasına özen gösterilmelidir. Görselde logonun yer aldığı bir imza (damga) veya bant kullanılmalıdır. Bu kurumsallığı ve imajı etkileyen bir başka önemli detaylardan birisidir. İmzalarda da bantlarda da genelde logo, sağ altta kullanılır. Ancak sol üst, sağ üst, orta alt gibi yerlerde de kullanıldığı görülmektedir. Nasıl Strateji İzlenmeli? Paylaşım sayısı ve zamanı çok önemlidir. Günde maksimum 5 post, en az 1 post yayınlanmalı diyebilirim. Ben, yüksek takipçisi olan ama kurumsal olmayan sayfamda günde 5 post çıkmayı tercih ediyorum. Örneğin ilk post sabah saat 9’da, ikinci post saat 12’de, üçüncüsü 15’te, dördüncüsü 18’de sonuncusunu da 22’de çıkıyorum genellikle. Bu saatler baz alınırken; Çalışanların yoldayken telefondan ve iş yerindeyken işe başlamadan hemen önce bilgisayardan son sosyal medya zamanlarında karşılaşması için baz alınan saatte sabah paylaşımı, öğle yemeği saatinde diğer paylaşım, iş çıkışı diğer paylaşım, evde dizi-tv gibi şeyler izlenilen saati biraz boş bırakıp gece son paylaşım gibi stratejiler izliyorum. Tabi kurumsal hesapların (Firmaların) bu kadar fazla paylaşım yapmalarını önermiyorum. Günde 1, maksimum 2 paylaşım ile hedef kitleyi doğrudan ilgilendiren, bilgi veren veya eğlence içerikli paylaşımlarla takipçilerine kendini hatırlatmalı ve bilgilendirmelidir. Ayrıca ara ara dikkat uyandırıcı ama kısa kesilen bilgilerle web sitenize bağlantı vererek sitenize trafik çekebilirsiniz. Tabi ki ara ara da doğru paylaşımları tercih ederek sponsorlu çıkılmalı ve geniş kitlelere sayfanızı duyurmalısınız. Bunu yaparken rakip analizi, lokasyon, hedef kitle gibi konuları iyi düşünmeli ve doğru oturtmalısınız ki uçuk fiyatlar ödemeden doğru kitleye daha uygun maliyetle ulaşabilesiniz.